מתכונים פרי הדמיון לארוחות בוקר מנצחות

מתכונים פרי הדמיון לארוחות בוקר מנצחות

אחד התחביבים החביבים עליי זה להמציא מתכונים. בעצם אני לא בטוחה שההגדרה המדויקת היא להמציא מתכונים, כי בדרך כלל אני לא מתעדת ולא כותבת כלום מכל מה שעשיתי, אז אולי יהיה נכון יותר לומר שאני אוהבת להמציא מאכלים, או לעשות ניסוים קולינריים. לפעמים, כשנחה עליי הרוח והניסוי יוצא ממש מוצלח וחשוב לי לזכור אותו כדי להכין שוב בעתיד, אני כותבת אותו – במידה והוא מורכב ולא ניתן לזכירה בעל פה. ורק אז אני אולי יכולה לתת לעצמי את הקרדיט על המצאת מתכונים.

לאחרונה למשל, אוחז בי רעב קיצוני למדי בבקרים ונשנוש של שתי פריכיות עם טחינה גולמית וסילאן לא עוזר לי הרבה. עוד לפני שמגיע 11 בבוקר אני כבר מורעבת לחלוטין. חשבתי לעצמי, מה הם הדברים המשביעים ביותר? התשובה כמובן הייתה חלבונים, והחלטתי שאני הולכת להמציא לעצמי ארוחת בוקר קטנה, קלה ובריאה שגם תשביע אותי עד ארוחת הצהריים.

מאחר ואני מנסה לתת דגש גם על פרוביוטיקה כדי לעזור למערכת העיכול, החלטתי ששני המרכיבים העיקריים במתכון שלי יהיו יוגורט (גם פרוביוטי וגם עשיר בחלבון) וביצה, שהיא כמובן עשירה בחלבון וידועה כמאכל שעוזר לשמור על שובע לאורך זמן. אחרי מחקר גוגל קצר, מצאתי עוד מרכיבים בריאים ומזינים שאני יכולה להוסיף – זרעי צ'יה, גרעיני דלעת, טחינה גולמית ועגבניות שרי. אגב, לצמחונים ו/או טבעונים, ניתן להכין את גרסת הטופו, העשיר גם הוא בחלבון ומצטיין מאוד במתן תחושת שובע.

את הביצה מעכתי יחד עם היוגורט למן בלילה גסה, שאליה הוספתי כפית טחינה גולמית, קצת מלח ופלפל ואת התוספות. כמובן שניתן להוסיף כל מה שאתם אוהבים ובריא לכם. לגבי הטופו, ניתן למצוא ממרחי טופו או פשוט לרסק. אני יודעת, זה אולי לא נשמע מלבב במיוחד, אבל זה באמת טעים, מזין, בריא ומשביע. את כל התערובת אפשר גם למרוח על פריכית או פרוסת לחם. מי שחובב מושבע של מתוק על הבוקר יכול ללכת גם על הגרסה "הקינוחית" ובמקום הביצה, להוסיף אל היוגורט קצת שיבולת שועל (אפשר לשים כף בחצי כוס מים במיקרו ותוך חצי דקה או דקה זה מוכן), שקדים, כף סילאן, מעט שבבי קוקוס יבש לא ממותק וכמה קוביות של פירות שאתם אוהבים. גם כאן אפשר ומומלץ להוסיף כפית טחינה גולמית, והנה לכם ארוחת בוקר נהדרת למשעי.

חייבת להודות שגם כשאני כבר משתמשת במתכונים של אחרים, שנגדם כמובן אין לי שום דבר חלילה, אני אוהבת לשנות דברים. אני דווקא חושבת שזה חשוב והכרחי ברוב הפעמים. אם אני מקשיבה לגופי ויודעת מה טוב ונכון לי, מן הסתם קודם כל אבחר מתכונים שמתאימים לי, אבל גם שם אם יש מרכיב שנראה לכם שאפשר להחליף למשהו שמתאים יותר לכם – זה לחלוטין כדאי ולגיטימי לעשות זאת. צריך לדעת וללמוד קצת איך המרכיבים עובדים יחד, אבל בשביל זה עושים ניסויים. בהצלחה ובתאבון!