מיץ עשב חיטה, מנה גדושה של כלורופיל

מיץ עשב חיטה, מנה גדושה של כלורופיל

4 בינואר 2019 0 מאת ירון מור

יותר אנשים משלבים כיום בתפריט התזונתי היומיומי שלהם מיץ עשב חיטה. כשאנחנו מזהים משהו כל כך פופולרי, אנחנו כמובן חייבים לצאת ולבדוק על מה כולם מדברים. אם חשבנו לרגע שזה טרנד או אופנה שיחלפו עם הרוח, אז די מהר התבדינו. למרבה ההפתעה גילינו שמדובר בתופעה שהתחילה כבר לפני כמה עשורים ולא רק שהיא לא נחלשה, היא התגברה צברה עוד ועוד חסידים ונראה שהיד עוד נטויה.

איך הפך מיץ עשב חיטה לכוכב החדש במטבח הבריאות

יש לא מעט יתרונות בריאותיים לצריכה יומית של מיץ עשב חיטה. כדי לסבר את אוזן הנה מה שתקבלו אם תשתו 100 גרם מיץ עשב חיטה ביום בלבד:

0.156 מ"ג ויטמין B2 (ריבופלאבין), 2.5 מ"ג ויטמין C, 2.15 מ"ג ברזל, 170 מ"ג אשלגן, 15 מ"ג נתרן, 1 גרם של סיבים תזונתיים, 201 מ"ג זרחן, 0.22 מ"ג תיאמין, 30 מ"ג סידן, 1.25 מ"ג ליפידים, 200 קילוקלוריות/אנרגיה, 0.26 מ"ג ויטמין 6B, 1.66 מ"ג אבץ, 43 גרם פחמימות, 7.5 מ"ג חלבונים, 81 מ"ג מגנזיום, 48 גרם מים ואחרון חביב – 42.2 מ"ג כלורופיל.

כפי שניתן לראות כלורופיל הוא אחד מיני סיבות טובות רבות להתחיל לצרוך מיץ עשב חיטה באופן יומיומי ומיד נרחיב עליו ונסביר מדוע. אז אם אתם מרימים עכשיו את הגבה בספקנות, המשיכו לקרוא כי מיד תגלו עד כמה כלורופיל חיוני לבריאות שלנו, לבריאות שלכם.

נעים להכיר – כלורופיל

הכלורופיל מהווה רכיב מרכזי במיץ עשב חיטה, אך כדי להבין את חשיבותו כדאי להכיר אותו ואת פועלו. הכלורופיל הוא בעצם שם למקבץ של פיגמנטים (צבענים בעברית) בעלי צבע ירוק וניתן למצוא אותם במרבית סוגי הצמחים, האצות וכן בכמה סוגים של חיידקים כחוליים. בתעשיה, לעיתים משמש הכלורופיל צבע מאכל.

חשיבותו של הכלורופיל

חשיבותו של הכלורופיל נובעת מהתפקיד שהוא לקח בתהליך הפוטוסינתזה. תודות לפוטוסינתזה יש לנו חמצן, כך שללא פוטוסינתזה אין חיים על פני כדור הארץ. בתהליך הפוטוסינתזה הפיגמנטים מנצלים את אור השמש על מנת להפיק סוכרים מפחמן דו-חמצני וממים ובתוך תהליך זה גם נפלט חמצן. וכידוע, אנחנו לא יכולים לחיות ללא חמצן באוויר.

עשב חיטה
עלה ירוק בתוך נורה

מי צריך את הכלורופיל שבמיץ עשב חיטה? אתה, את וגם אתם

לכלורופיל יש שפע של יתרונות בריאותיים ואנחנו נמנה כמה מהם מיד. יחד עם זאת, במידה ואתם חוששים או שיש לכם מחלת רקע, התייעצו עם הרופא שלכם בטרם אתם משלבים מיץ עשב חיטה בתזונה שלכם.

  • הכלורופיל נלחם ביעילות בתהליך ההזדקנות הטבעית של העור ומשמש מעין תכשיר אנטי-איג'יינג טבעי.
  • כלורופיל יעיל לטיפול בפצעי בגרות ואקנה.
  • כלורופיל משחק תפקיד חשוב מאוד בנשיאת הדם בגוף. הוא דומה בהרכבו הכימי להמוגלובין, חלבון החיוני לתאי הדם האדומים, והוא נושא חמצן בגוף שלנו.
  • כלורופיל מפחית ריח גוף רע. יש דאודורנטים שמכילים כלורופיל.
  • ביכולתו של כלורפיל לרפא פצעים וגם לעזור להחלים מניתוחים.
  • הוא מונע אינפקציות וזיהומים.
  • כלורופיל מסייע במלחמה בסרטן ויכול לעכב את התפשטותו. בין סוגי הסרטן שנבדקו: סרטן ריאות וסרטן המעי הגס.

לא רק דרך מיץ עשב חיטה, יש עוד דרכים לצרוך כלורופיל

את הכלורופיל ניתן לקחת כתוסף תזונה או על ידי אכילה של ירקות ירוקים כגון אלפלפה, חרדל (הירק), תרד, ברוקולי, כלורלה (סוג של אצה), כרוב ירוק, עלי קולרד, פטרוזיליה, ספירולינה (סוג של אצה), אספרגוס, אספסת, תה ירוק, אפונה ושעועית ירוקה.

עם זאת רבים מעדיפים לצרוך אותו דרך מיץ עשב חיטה. הסיבות שבעטיין מומלץ לצרוך כלורופיל, בכל דרך שתבחרו, היא שהוא משפר את הבריאות הכללית של הגוף, הוא מספק בוסט של אנרגיה ומסייע לגוף להיאבק במחלות שונות.

לא משנה איך תקחו אותו, העיקר שתשלבו אותו בתזונה היומית שלכם, ויפה שעה אחת קודם.

לבריאות!